Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Μπες στη θέση μου...

Λίγες μέρες πριν την προγραμματισμένη μας επίσκεψη στο Badminton, πραγματοποιούμε στην τάξη βιωματικά παιχνίδια με θέμα τις αναπηρίεςΓράφουμε μουσική παρτιτούρα με το αριστερό χέρι και συνειδητοποιούμε την αδεξιότητά μας να χρησιμοποιήσουμε άλλα μέλη του σώματος.
Ήξερες ότι τα άτομα με μειωμένη όραση να έχουν ιδιαίτερη προσοχή σε αυτά που ακούν, μυρίζουν, αγγίζουν ή νιώθουν; Έχουν εξασκήσει τις υπόλοιπες αισθήσεις τους περισσότερο από εμάς. Στο μάθημα της μουσικής μπαίνουμε για λίγο στη θέση τους και προσπαθούμε να εξασκήσουμε τις αισθήσεις μας:

ΑΚΟΗ
Χωριζόμαστε σε ομάδες. Σε κάθε ομάδα ένας μαθητής έχει καλυμμένα τα μάτια του και προσπαθεί να βρει τους συμμαθητές του μόνο από τη χροιά της φωνής τους. Στη συνέχεια κάνουμε το ίδιο με τους ήχους μουσικούς οργάνων και μιλάμε για τα διαφορετικά ηχοχρώματα.

ΑΦΗ
Χωριζόμαστε σε ομάδες. Ένας μαθητής με καλυμμένα τα μάτια του μπαίνει στη μέση, ενώ τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του αλλάζουν θέση μεταξύ τους. Ο "τυφλός" μαθητής προσπαθεί να μαντέψει την ταυτότητα κάθε ατόμου, ψηλαφώντας και μόνο τους συμμαθητές του.

ΟΣΦΡΗΣΗ
Από μικροί, μαθαίνουμε τα γράμματα, τους αριθμούς και τα χρώματα εξασκώντας τα μάτια και το μυαλό μας. Κανείς όμως δε μας μαθαίνει... τις μυρωδιές. Στο μάθημά μας, χάρη στο "βιβλίο" του οινολόγου, με διάφορα αρώματα, μυρίζουμε ένας-ένας μερικά από αυτά και μαντεύουμε τι είναι. Συχνότερη φράση: "αχ το ξέρω, τι μου θυμίζει"! Μυρίζει σαν κουφέτο, σαν μπισκότο, σαν τσίχλα... τι να είναι;

Έτοιμοι για την αυριανή επίσκεψη στο Badminton;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου